Öğretim ve Bilimsel Araştırma
Öğretim Süreçleri
Bu süreç akademik hazırlık aşamalarının stratejik olarak belirlenmesi çalışmalarını ifade etmekte olup aşağıdaki alt süreçlerden oluşmaktadır:
• Akademik Başvuru Kriterleri ve Başvuru Süreci
• Eğitim-Öğretime Hazırlık
• Kayıtlanma Kriterleri ve Kayıt Süreci
• Öğretim Kriterleri ve Öğretim Süreci
• Öğrenim Hareketliliği
• Sınav ve Değerlendirme Süreci
• Mezuniyet Süreci
• Kariyer Geliştirme Süreci
Her bir alt süreç birbirini izleyen ardışık süreçlerden oluşmakta olup Öğrenci gurupları açısından ardışıklık değişebilmektedir.
Sürecin Hedef Kitlesi (Paydaşları – Kullanıcıları):
Dekan, Yüksek Öğretim Kurumu Yöneticileri, Diploma Programı-Bölüm Başkanları, Eğitmenler (Dersin Sorumlu Eğitmeni, Ders/Tez ve Akademik Danışmanlar dahil), Asistanlar, Öğrenciler.
Bu Hedef Kullanıcılar Aşağıdaki Alt Guruplardan Oluşmaktadır:
a) Yüksek Öğretim Kurumu Yöneticileri ve İdari ekip
• Dekan
• Diploma Programı-Bölüm Başkanı
• Bilgi İşlem Yöneticisi
• Kütüphane Yöneticisi
• Ders(lerin) Sorumlu Eğitmenleri
b) Pedagojik ekip
• Eğitmenler
• Asistanları
Bilimsel Araştırma Süreçleri
Bilimsel Araştırma süreçleri (genel olarak) girdileri (mevcut bilgiyi ve yeni fikirleri) yeni bulgulara veya doğrulamaya dönüştürür. Araştırma süreçleri aşağıdaki alt süreçlerden oluşmaktadır:
• Araştırma ortamının kurulması
• Araştırmanın yürütülmesi
• Araştırma sonuçlarının yayınlanması
Her bir alt süreç birbirini izleyen ardışık süreçlerden oluşmaktadır.
Sürecin Hedef Kitlesi (Paydaşları – Kullanıcıları):
Dekanlar ve diğer yönetim / idari personel, araştırma birimi/bölümü başkanları, araştırmacılar, araştırma görevlileri, potansiyel araştırmacılar, kütüphaneciler, öğrenciler, dış paydaşlar.
Bu sürecin hedef kitlesi, kimin bu konudaki bilgiyi edinmek isteyebileceğini açıklamaktadır.
İlk olarak, Yüksek Öğretim Kurumu yönetimi ve üst düzey yönetim personeli, araştırma süreci ile ilgilenebilir, çünkü kuruluşları için belirli araştırma süreçlerini tanımlamalarına yardımcı olabilir.
İkincisi, araştırmacılar ve destekleyici personel bu konuyla ilgilenebilir, çünkü araştırma süreçlerine daha genel bir bakış açısı sağlayabilir. Genellikle sadece temel araştırma süreçlerine (Araştırmanın Yürütülmesi) dahil edilir ancak diğer önemli süreçlerde (araştırma organizasyonunu yönetilmesi, araştırma sonuçlarının yayınlanması ve ticarileştirilmesi)
Üçüncüsü, öğrencilerin araştırma süreçlerine dahil edilmesine, araştırmacı olmaya motive edilmesine ya da ileride araştırma yönetimi ekibinin bir parçası olmalarının sağlanması istenebilmektedir.
Dördüncüsü, bu süreçlerin içeriği, dış paydaşlara yönelik bir fikir verebilir, çünkü bazen araştırma, -öyle olmadığı halde- sanatsal veya kaotik bir süreç olarak görülmektedir.
Uygulamada Yer Alan Modüller
Ürün / Hizmet Adı | Ürün / Hizmet Kodu |
Akademik Bilgi Sistemi | HEAPP-1 |
Ders Devam Bilgileri | HEAPP-101 |
Verdiğim Dersler | HEAPP-102 |
Devamsızlık Girişi | HEAPP-103 |
Görüş Girişi | HEAPP-104 |
Mesaj | HEAPP-105 |
Not Girişi | HEAPP-106 |
Ödeme Kontrolü - Kayıt Yenileme | HEAPP-107 |
Öğretim Yılı Ders Tanımı/ Verdiğim Dersler | HEAPP-108 |
Şifre Değişikliği | HEAPP-109 |
Tez Listeleri | HEAPP-110 |
Akademik Kaynak Planlama ve Optimizasyon | HEAPP-2 |
Hoca Kısıtlarının tanımlanabilmesi | HEAPP-201 |
Ders Kısıtlarının tanımlanabilmesi | HEAPP-202 |
Derslik Kısıtlarının tanımlanabilmesi | HEAPP-203 |
Ders saatlerinin parametrik bölünebilmesi | HEAPP-204 |
Dersin atanabileceği derslik tipinin tanımı | HEAPP-205 |
Dersin atanabileceği dersliğin tanımı | HEAPP-206 |
Ders Çakışma tanımı | HEAPP-207 |
Müfredat Çakışması tanımı | HEAPP-208 |
Derslik Çakışma tanımı | HEAPP-209 |
Öğretim Üyesi Çakışma tanımı | HEAPP-210 |
Derslik kapasite kontrol tanımı | HEAPP-211 |
Ortak ders atamasının yapılması | HEAPP-212 |
Paralel ders atamasının yapılması | HEAPP-213 |
Online akademik personel yetkilendirilmesi | HEAPP-214 |
Online Duyuru | HEAPP-215 |
Çoklu Dil Opsiyonu | HEAPP-216 |
Bütün çıktıların pdf olarak alınması | HEAPP-217 |
Bütün çıktıların toplu pdf olarak alınması | HEAPP-218 |
Admin Kullanıcı Tanımı | HEAPP-219 |
Akademik Personel Kullanıcı Tanımı | HEAPP-220 |
Birim Bazlı Yetkilendirme | HEAPP-221 |
Derslik dağılımının grafiksel analizi | HEAPP-222 |
Ders Programının grafiksel analizi | HEAPP-223 |
Gün/Saat bazında ders sayılarının grafiksel analizi | HEAPP-224 |
Gün/Saat bazında akademik personel sayılarının grafiksel analizi | HEAPP-225 |
Öğretim Üyesi Ders dağılımı grafiksel analizi | HEAPP-226 |
Akademik Takvim Yönetimi | HEAPP-6 |
Anket Yönetimi | HEAPP-9 |
Ders Devam Takip Sistemi | HEAPP-14 |
ECTS (Akts) ve Not Dönüşümleri | HEAPP-16 |
Eğitim Bilgi Sistemi (Bologna, TYYÇ, Yeterlilikler) | HEAPP-17 |
Ders Katalog Tanım | HEAPP-1701 |
Ders Katalog Tanım Onay | HEAPP-1702 |
Program Çıktıları Tanımları | HEAPP-1703 |
Ders Katalog Tanımları | HEAPP-1704 |
Ders Katalog Yayınlama | HEAPP-1705 |
Entegre Eğitim Sistemi (Hazırlık, Tıp, Eczacılık, Diş Hekimliği vs.) | HEAPP-18 |
Kariyer Yönetimi (Staj, Yerinde Uygulama ve Mezun Öğrenci) | HEAPP-21 |
Öğretim Görevlisi-Ders-Derslik Kapasite Yönetimi ve Optimizasyonu | HEAPP-28 |
Program Denklik ve İntibak | HEAPP-30 |
Transkript ve Mezuniyet | HEAPP-33 |
Yönetmelik/Müfredat/Öğretim Planı ve Ders Yönetimi | HEAPP-36 |